onsdag, januari 19, 2005

Henry Rollins Spoken Word - Shock & Awe

Igår var jag och såg Henry Rollins Spoken Word på Rival vid Mariatorget. Henry kliver in på den tomma scenen, greppar micken och pratar sedan oavbrutet i över tre timmar! Och det hela är fantastiskt! Jag lyssnar uppmärksamt på varenda ord.

Ofta när han ska berätta nåt och komma fram till en poäng, kommer han in på något annat, flera gånger, driver iväg från ämnet i en kvart eller så och är sen tillbaka vid poängen. Precis som jag. Men när jag gör det är det bara jobbigt. När Henry gör det är det roligt, smart och meningsfullt!

Kom när Henry pratade om sitt hjälpprojekt "Rise Above" kom jag igen att tänka på det katastrofala rättsfallet för The West Memphis Three http://www.wm3.org/.

HBO dokumentären Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills gick på femman för ett tag sen och de som inte sett den borde försöka få tag på den.

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com