onsdag, februari 02, 2005

Pain au Chocolat i slussens tunnelbana

Det var en riktigt fin morgon idag. Solen sken, det var inte särskilt kallt och jag gjorde två roliga upptäckter på väg till jobbet. Först så hade nån satt en docka i ett träd i fatbursparken. Den höll en skylt där det stod: "Äntligen en bostad i stan, tack ... " fan jag har glömt vem som tackades. Då blev ju min återgivning av detta meningslös. Någon förökte göra ett statement och jag fattade aldrig och la det därmed inte på minnet. Å inte kan man se vad det står på bilden jag tog med kameramobilen...
Men sen när jag kom ner i Slussens tunnebana gjorde jag en riktigt trevlig upptäckt; i gången ner från götgatsbacken finns det ett litet kaffe-bås som man aldrig har hunnit stanna vid på väg till perrongen... Idag var jag redan så sen ändå att jag sket i att ha bråttom och stannade för att köpa en KaffeLatte. Då visar det sig att de förutom Kaffe och Biscottis också har små gulliga Pain au Chocolat! Det innebär en hel del fördelar! Från och med nu kommer det bli lättare för mig att komma i tid till jobbet, på grund av att min sambo kommer att ha bråttom ur sängen och ner i tunnelbanan varje morgon!

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com