tisdag, februari 22, 2005

Ny bräda?

Hade hoppats hitta min drömbräda igår men "gick över ån efter vatten" och ska leta vidare idag. Kollade runt i Manlys många surfbutiker och hittade faktiskt mycket som var intressant men hade hört om en rea på fishar av märket "seven" på Bondai beach så efter en väldigt crowded men clean förmiddags-session i Manly på Petters Retro Fish (som inte var min påse)tog vi färjan till Sydney och bussen vidare till Bondai Beach. Rätt "saggigt" ställe på det hela taget och surfbutikerna var mer inriktade på mode än på brädor... och dyrt var det... turistfälla var känslan... Aja, man ska väl ha sett den kända Bondai Beach, nu behöver vi aldrig åka dit igen... tillbaka i Manly höll brädbutikerna på att stänga men krille sprang som en skollad råtta och köpte sig en bräda som inte är en short-board, inte en Fish men inte heller ett Egg... måtten 5'11 20 25/8 med squash tail och nästan helt rund nos... vi körde en session i solnedgången med Petter (som precis kommit hem från jobbet) och Frier (som också bor med oss)... jag testade en liten short-board som inte gav mig några riktiga åk.

Nu på morgonen testade jag Sarahs "Easy Sider". En softbord som var som en Bic. Lite knöligt att komma igenom shore-breaket men fan va roligt. Crowden var lugnare idag och äntligen fick jag några långa åk. Nu hoppas jag hitta min drömbräda, så fort brädgurun Krille har kommit ut från toaletten bär det av mot Manlys många surf butiker.

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com