onsdag, augusti 10, 2005

Pura Vida, Surf och Krokodiler

Det var fem ar sedan jag var i Costa Rica sist! Nar vi flog in over Nicaragua fran Guatemala och molnen forsvann kande jag konstigt nog igen allting direkt. Nar vi kom in over Costa Rica sag jag direkt Boca Baranca, raknas som varldens tredje langsta vag, och det syntes fran flygplansfonstret att det brot riktigt bra...

Konstigt att vara tillbaka. Maste kampa med att njuta nu och inte vara for nostalgisk over den langa budgetsurfresan jag och Erik gjorde "back in 20th century". Men det ar svart. Jag kanner igen allting; flygplatsen, vagarna, bron jag stannade vid for att visa de andra alla krokodiler, vartenda gathorn, dofterna, vagorna... Vi bor till och med pa samma stalle dar jag borjade min resa forra gangen (i Jaco pa la Cometa)... Na det maste bli mer upptackaranda i mig istallet for att jaga aterupplevelser...

Surfet da? Jo man tackar... Lagom, en bit over huvet, glasigt. Jag kopte mig en Lost shortboard som ar ganska bred och tjock (Johan P kanske koper en retro fish just nu)... Losten funkar bra men jag funkar inte toppen annu. Har varit dalig i magen i tva veckor i strack, det tar pa krafterna, har kakat penecillin och massa annan magmedicin jag fick av lakaren i Guatemala men det har bara hjalpt sadar... Dessutom har jag fatt ont i armbagslederna av bara tva sessioner i vattnet... Kanske blir det sa nar man fyller trettio om tva veckor =( Men jag ska ta det lite lugnt nu i borjan sa ska det nog ga over...

Linda och Magda tog en surflektion igar och de var jattebra och "stokade" efterat. Idag har Linda lite vark i armarna som sig bor... Hon ska vila dem och body boarda idag innan det blir dags for en ny surflektion i morgon bitti.

Sen rullar vi nog nerat langs kusten mot Dominical i var hyr Jeep. Kanske, kanske kan man ta sig ner till Pavones och den sjuka kilometerlanga pointen. Dock brukar det vara omojligt att ta sig fram aven med 4wd under regsasongen.

Pa Boca Barranca ar det ocksa Toes On The Nose longboard tavling, med massa legender pa plats, fram till den fjortonde. Planen ar att se sista tavlingsdan och sedan surfa dar nar den ar slut!

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com