söndag, oktober 16, 2005

Kristall-drömmar blev till Glas-kärlek!

Gotland och Fårö visade sig från en av sina bättre sidor idag och på Skalasand rullade midje-axelhöga, sjukt glasiga linjer in hela morgonen.

Danne de V som inte surfat Skala sen 97 - då han hamnade i Z-TV med citatet: "jag kör dubbla våtdräkter" - har drömt om det sedan dess och fick idag, äntligen, jublandes paddla ut igen... Själv hade jag inte varit där sedan hösten 98 (tror jag), då jag prövade surfing första gången; lånade Krilles BIC med en spännrem som leash och fick ett åk på magen som gjorde mig överlycklig.

Idag hade vi sällskap av legender som Pål, Krille Croc, Kagge och Fille Willners!!! Kagge dominerade på sin longboard och såg det här som träning inför EM i Portugal som han ska köra i veckan. Nya "localen" Daniel var också ute och visade att han hade Skala "Wired"...

Vi kollade in Högklint på eftermiddagen, det var ganska mycket större och sjukt mycket mer vindpinat och kallt. Att kränga på den blöta dräkten igen lockade inte så värst så det blev hem till mamma och käka middag i stället. Hon ska föressten ha en stor eloge för pic-nic korgen som hon roddade ihop med kaffe, muffins, ägg-mackor etc. Man blir bortskämd när man kommer "hem" till ön!

1 Comments:

Blogger Redax said...

vad kan man säga...
UNDERBART!!!

måndag, 17 oktober, 2005  

Skicka en kommentar |

« Home

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com