torsdag, september 15, 2005

Stor onsdag på Torö

Danne de V tar sin först våg den stora onsdagen. Foto: Johan Perjus

Jag däremot kanske bör börja med nån annan sport. Minigolf?
Igår på Torö var det stort - mer volym än som framgår av bilden - och ganska stökigt, men peakarna fungerade och surfet var riktigt bra (för de flesta) dock gick det apkass för mig men det var kul ändå. Danne surfade "egget" riktigt bra i vågor som borde vara alldeles för stora för en sån bräda. Mauri dök upp på den legendariska "bananen" och Johan P fick sin största och bästa vänster nånsin (i Sverige?).

Jag och J-Boy, som gjorde Svuuurje comeback, paddlade dock mest omkring i crowden och gjorde ingen glad... I varje fall jag. Klantade till varenda våg jag försökte ta, fegade jag inte ur så halkade jag av eller trasslade in mig i leashen osv. Jaja, har aldrig surfat Torö stort förut, blir så osoft av stöket och stenarna, och kanske var det inte ens stort om man frågar Torö rävarna. Men det är andå alltid roligare att vara i vattnet än nån annanstans så det är bara att bita ihop och vänta på nästa storm! Bifogar ändå sparkloser-loggan för så kändes det då jag i mörket klev upp ur vattnet i går kväll!

Film på Nords sajt: Film från stor onsdag

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com