tisdag, november 15, 2005

The Devils Miner

Det var Tempo dokumentärfilms festival i helgen. Jag missade tyvärr Favela Rising eftersom jag inte hann hem från Torö. (Hann föressten bara surfa en kvart innan det blev mörkt, men det var kul. Tidigare under dagen hade SM avgjorts med John som ny mästare. Grattis!) Linda älskade Favela Rising och jag hoppas man kan få en chans att se den snart.

En film som jag såg, och som var helt makalös var: The Devils Miner. Den handlar om 14årige Basilio Vargas som jobbar i en gruva i berget Cerro Rico "Berget som äter män". Se den om ni får chansen!

Helgen avslutades med Public Enemy konsert på Mondo. Överraskande jävla bra! Tog lite bilder med mobilen men har tappat bort sladden så jag kan inte få in dem i datorn... ska leta!

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com