fredag, december 08, 2006

Laysa...

... heter vår hund! Det är Joissell, Dianas dotter, som har döpte henne. Jag tycker namnet passar och älskar stavningen på namn här... Edgar har döpt en av valparna till Daddy Jankee ("Me gusta la gasolina").

Johan landade för två dygn sen och på den tiden har vi hunnit skaffa hund och bil. Bra jobbat, eller hur?! Direkt vid ankomst till Estelí åkte vi till Diana och kollade på valparna som hennes Chocolate fick för en månad sen. Jag har hängt där rätt mycket under de senaste veckorna och sett de små liven utvecklas från små knyten utan varken syn eller hörsel till små bollar som skuttar omkring och gnyr. Jag fastnade direkt för den enda tiken i kullen som är minst och svart med vita tecken. Inte förrän i förrgår erkände jag för mig själv att jag inte skulle kunna motstå denna näpna varelse. Diana har egentligen lovat bort den till en granne. När jag hörde att denna granne egentligen inte tycker om hundar och misskötte sin förra hund att den dog av undernäring, så kände jag att jag bara måste ta lilla Laysa under mina vingar.

De fem små valpsyskonen bor i Dianas vardagsrum, resterande del av hennes hus ockuperas av en kanin i vardera rum. Kaninerna är illasinnade och skulle kunna bita ihjäl de små liven. Jag har blivit mammig vid det här laget och blir orolig över alla som springer inne hos Diana och skulle kunna trampa ihäl dem. Det är alltid minst fem grannbarn som är där när man är på besök.

Jag har svårt att hålla mig till vi får ta hem henne! Nu ska vi dra iväg med bilen som vi kanske är stolta ägare till snart. Det är purisima (Maria bebådelsedagen) som firas stort i Léon. Sen blir det stranden och lite surf på lördag. Vi har inte köpt bilen än men är riktigt sugna. Vi hyr den i helgen för att känna efter. Vägarna till Léon är de sämsta man kan tänka sig så klarar bilen av det så köper vi den... Tänka sig, det blir första gången jag är bilägare. Brukar bry mig zero om bilar men den här är grymt snygg ändå. Måste packa!

Om ni vill se fler foton kan ni gå in på: http://flickr.com/photos/figur8

Laysa

Laysa och Diana

Edgar med Daddy Yankee och Don Omar

Joissell och valpar

El Carro

6 Comments:

Blogger Lasso said...

Fy fan va grymt! Både hund och bil på samma gång. Underbara bilder på Laysa och den på bilen. En Isuzu Trooper är toppen, det är ju exakt va du vill ha Johan!

söndag, 10 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

asso dog, hus, bil....versta bratten ju jonny...love!!!
//V

tisdag, 12 december, 2006  
Blogger SnoboJohan said...

Eller hur? =)

tisdag, 12 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

VIKTIGT!!!!

Glöm inte att vaccinera hunden mot Rabies o sånt!!!! VA söt hon var!
Snygg bil asså...

Kram
Cilla

onsdag, 13 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

NÄEE!!! Vad kul! Gud vad söt, jag tror jag smäller av.

måndag, 18 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

Eller hur! Och nu bor hon hemma hos oss. Hon flyttade hem igår. Så nu är jag och Johan som småbarnsföräldrar och kör olika pass på nätterna. Jag körde första i natt och sen tog Johan över. Hon pep något alldeles förskräckligt nu första natten. Annars tycker jag att hon är så lugn och trygg och lägger sig på en filt och sover hemma när hon inte är runt och busar.

tisdag, 19 december, 2006  

Skicka en kommentar |

« Home

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com