måndag, februari 28, 2005

Några bilder

IMGA0083 (Small)Här kommer några bilder jag lyckats få ut ur videokameran. Har ju tyvärr ingen digitalkamera med mig.

Vi var på en roadtrip över förra helgen söderut. Surfade 7 mile beach och sov över i Sarahs mammas hus i Berry... verkligen ute i Bushen. Mycket spindlar inomhus och annat smått och gott. Efter hagelstorm och ett otroligt åskoväder var surfet sönderblåst. Vi kollade in Aussie pipe men bara Kanadensaren Ridley hoppade i. Det fungerade dock inte och var alldeles för strömt och en massa blue bottle maneter i vattnet och på Revet man knatade ut på. Men dagen räddades när vi träffade på den här rackaren. Vår första Känguru...

IMGA0087 (Small)Spindlar är något man ser hela tiden. Och de flesta är stora rackare. Här är en bild på en som har byggt ett stort nät precis utanför lägenheten i Manly. Den är nog lite giftig men inte dödlig. Annars är det ju Hajjarna man funderar på. Det blir lite jobbigt att vara ute på brädan ibland... när det snabbt blir mörkt och man har slagit i några stenar på botten och blöder lite och ska ta sig in börjar man nojja!

Petter drog det sämsta skämtet i världhistorien med mig igår... vi låg ute på Palm Beach, vattnet var grumligt och sjok av sjögräs flöt omkring under ytan som stora svarta skuggor... några lifeguards var ute med en gummibåt och spanade ner i vattnet. Krille fick hajnojja och paddlade in. Jag sitter fem meter från Petter när han rycker till, tittar ner i vattnet och skriker "vad var det!" han tittar på mig med panik i ögonen och börjar paddla frenetiskt mot stranden... jag får hjärtat upp i munhålan och börjar också paddla när han börjar skratta... som sagt var inget roligt skämt... han har gjort samma sak med de flesta... man ska fan inte ropa vragen kommer.

IMGA0078 (Small)Eftersom Pingis enligt mina tidigare uttalanden på bloggen är det "nya svarta" så passade vi på att spela Pingis i Garaget i Berry. Bordet var fuktskadat och alldeles konkavt och skevt men det var ok. Det riktigt jobbiga var när bollen rullade in under bråten i Garaget och man var tvungen att sticka in handen i mörka skrymslen bland spindelväv och annat.

IMGA0077 (Small)Frukost i Berry. På bilden syns Ridley (doc), Sarah och Kelty.

Nä nu ska jag ut och surfa... syns

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com