tisdag, mars 01, 2005

Magisk Vätska

magicfluidIgår hade jag den näst bästa surfsessionen i livet (endast sista dan i CR slår den). Crowden i Manly var plötsligt som bortblåst... jag och Krille paddlar ut på en liten pik på norra delen av stranden. Kanske fyra till i vattnet där men ingen av dem är särskilt bra. Jag har för dagen lånat Sarahs ljusblå "mjuka" Mini Mal. Den heter Easy Rider och gör verkligen skäl för namnet. Jag plockar vågor som aldrig förr paddlar på allt och tar allt... långa åk... vänstrar och högrar... svänger tillbaka mot curlen när första sektionen segar ur... kliver fram mot nosen... nästa sektion får fart... litet och brant... närmar mig stranden... kliver fram... hänger fem... trampar av i ankelhögt vatten paddlar ut och gör om det... igen och igen.

Kan inte minnas att det nånsin tidigare varit jag som fått flest åk... jag var så lycklig... solen brände min rygg... armar och axlar värkte... klockan slog tolv... jag var så glad... klockan slog ett... ryggen stektes, musklerna värkte... klockan blev två... så otroligt roligt... klockan slog tre... ett sista åk... log hela vägen in... gick skrattandes upp för stranden... dushade med ett flin över läpparna och släpade mig till lägenheten... slutsurfad!

Vid sextiden drog jag, Okar och Krille till Freshwater för en kvällssession... nu med min 6,6 shortboard. Vattnet var på sin lägsta punkt och det hela hade förvandlats till ett rätt våldsamt shorebreak... på stranden pågick klassiska livräddningsövningar med marscherande i takt och halandes av rep ut i vattnet. En tokigt rolig syn... jag togs snabbt ner på jorden igen efter min drömsession tidigare på dan... nu fick jag äta en hel del sand. Men det är ju nyttigt att göra det ibland också... Krille fick dock tre åk som han klassar som resans bästa hittils, jag såg ett av dem... en brant våldsam höger som han red som ett proffs...

Ledbrutna, nöjda och glada avslutar vi kvällen med öl på New Brighton Hotel. Grejjen e den att ölen börjar kosta EN dollar (ca 5,5 sek) klockan ett på natten... så självklart sitter man där och har redan blivit tankad på dyr öl när klockan slår ett... men har man väntat och hållet ut så länge måste man ju dricka mer av det bittra. Man är väl en snål svensk!

På det hela taget ett dygn till bredden fyllt av magisk vätska.

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com