måndag, december 18, 2006

Título rojo y blanco

Real Estelí - som spelar i rött och vitt - blev igår mästare i Ligan! Efter att förra säsongen fått nöja sig med andraplatsen återställdes med andra ord ordningen! Matchen var väl inte den roligaste man sett. Ett tidigt mål av Estelí i denna returmatch och det faktum att de vunnit med 0-1 i Somoto helgen innan gjorde att de lade sig lite på defensiven.
IMG_1443
Matchvärdar
Missad målchans!

En kul grej var att Linda och Jag hamnade i Radio. Kommentatorerna var helt galet uppe i varv (ni vet) och de körde i mobiltelefon!!! Och räckte över den till mig och Linda några gånger... snacka om att jag stakade fram ord på Spanska...
Radio Somoto

Efter att segern var bärgad fixade Diana ner oss på planen... och jag tog en bild på henne med hennes hemliga kärlek; målisen i Real Estelí.
Diana med sin drömmålis

I övrigt var lite vänner från Managua på besök och staden firade 115 års jubileum i helgen. Bland annat med en Hipico, nån slags hästtillställning med fina hästar och sånt.
Cowgirl
Dom är Äkta!!!
Mannen med Bootsen var lite orolig att jag fotade för en djurättsorganisation. Bootsen var nämligen äkta! Puma skinn från Nicaragua! Sjuuukt.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

skit va fett o rida asso, kan du hooka sådan boots till mig...snälla...

onsdag, 20 december, 2006  
Blogger SnoboJohan said...

Näru kommer hit får du fixa boots... det finns massa ställen här att få sina "skräddar sydda" (om man nu kallar det så). Hur går det med att fixa en hemmablogg... om er alla? Eller måste jag hooka med dig på MySpace?

onsdag, 20 december, 2006  
Anonymous Anonym said...

haha hiphop anna får fixa bloggen hon har fetast dator,bredband och kamera, ja kör bara myspace now days asso...fett!

torsdag, 21 december, 2006  

Skicka en kommentar |

« Home

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com