måndag, mars 07, 2005

Hårdare, mer Hip-Hop och haj

Pa guldkusten ar det mer tryck i vagorna. De e brantare och tubigare och Dana som vi bor hos och surfar med ar lite av en adrelinjunkie som vill "charga" stora vagor... Burleigh Heads, Miami och Corrambin ar stallena vi kort har uppe...

Helgen spenderade vi i Byron Bay och sov i Toyota Camryn vi har lanat. Ryan fran Philly och Troy fran Puerto Rico, Martin fran Karlstad, Dana och Lina och deras Japanska utbytesstudent Michiyo ocksa Krille och Jag. Sjuk stad Byron Bay, som att vara i Visby i juli... Det blev bade mycket surf och mycket Bars och Whisky Cola...

Men det som hande var forsta session dar nera nar vi paddlade ut pa Cosy Corner var laskigt men antagligen nyttigt. Nar man paddlade ut kandes en stark fisklukt och massor av fiskmasar frossade i vad som verkade vara ett stor fiskstim precis vid surfet... Efter bara nagra minuter i lineup sag jag tydligt en svart fena ca 50 meter utanfor mig... Den rorde sig inat ganska sakta... jag fick dock inte panik som jag alltid trott jag skulle fa om jag sag haj... ja sa ganska lugnt till de andra att jag sag en fena och paddlade inat... Krille sag den ocka och paddlade med... en tjej som sag den freakade och paddlade snabbt som fan mot land men de flesta andra brydde sig inte ett dugg utan lag bara kvar och surfade... a ingen blev uppaten! Sa det kanns lite skont att ha sett sin forsta haj och att dety inte var sa farligt!

Lordag kvallen blev en tokig barrunda... Martin vann massa pengar pa enarmad-bandit och bjod friskt pa sprit...

Dagen nefter var lite bakfull men pa eftermiddan fick vi en liten session pa main beach byron bay och sedan en riktigt grym session pa the Pass som maste vara en av varldens basta nyborjar och longboard stallen...

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com