torsdag, augusti 18, 2005

Santa Teresa Revisited

En chock fick jag idag nar vi kom fram till Mal Pais!

For fem ar sedan hade de precis fatt elektricitet till den har delen langst ut pa Nicoya Halvon. Det fanns kanske fura fem stallen att bo pa utspritt mellan Playa Carmen och Santa Teresa, en stracka pa 3-4 kilometer, samt ett surfcamp och nagra sma 'Sodas' (som ar ett sorts litet enkelt Costa Ricanskt matstalle)... Platsen som ar ganska olandig var otroligt vacker, vagorna stora och "tubiga" och stamningen Tranquillo!

Jag misstankte saklart att det kanske hade exploaterats nagot sen sist men kunde inte ana hur mycket! Det forsta man sag nar man kom ut fran djungeln pa den bumpiga jordvagen var stora skyltar fran biluthyrningsfirmor, en stor byggarbetsplats och surfaffarer och restaurangen och cabinas och hotell overallt! Den odsliga vagen vi brukade varandra langs ar nu kantad av internet-cafeer, Adventure Centers och cykeluthyrningsfirmor. Mini affaren dit vi gick for att kopa vara Trits (en grym glass) for fem ar sen har blivit en SuperMercado.... Jag som tankt att jag inte ska vara nostalgisk och saga allt var battre forr blev riktigt riktigt ledsen...

Nu har jag dock hamtat mig. Vi hittade boende som var shysst pa stranden bortom Santa Teresa, framfor en Peak som verkar ratt bra och med en tio minuters promenad till Zenitas Left. Vi har en egen stor uteplats med hangmatta och det var ett bra pris. Att kunna kaka en grymt god Kebab i Djungeln kandes ju ratt okej och bevisligen sitter jag pa ett internet cafe... Det ar fortfarande valdigt vackert och avspant, forhoppningsvis lagger sig vinden till i morgon bitt och tar upp humoret till absolut topp efter en Episk surf stund i gryningen!

Och banden fran USA, Mexico och Guatemala som vi sande med DHL har kommit fram till STHLM vilket gor att man kan slappna av totalt nu!

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com