tisdag, augusti 23, 2005

Paradiset har ett namn: Playa Avallana


Bilder fran internet sa lange! Kommer inte at att ladda upp vara just nu!


Bild fran WannaSurf.com


Bild fran govisitcostarica.co.cr



Bild fran WannaSurf.com


Tre dagar pa Playa Avellana med Lola's Place har fatt mig tro att Paradiset pa jorden existerar. Bara 30 minuters bilfard, pa leriga potthaliga jordvagar med ett par "River Crossings" med var Daihatsu Terios 4wd, fran turistiga Tamarindo med sin Hysteri, Crowd och smavagor ligger Avellana och revet som kallas Little Hawaii. Jag och Ekan surfade har en dag for fem ar sen och campade pa parkerings platsen. Kommer ihag att det var litet da men att vi tyckte det var ratt bra och att jag tyckte revet var lite laskigt... Men vanstern som brot framfor parkerings pltsen nar vi rullade in dar for tre dagars sen ar nog det mest perfekta jag sett i verkligheten. Som Green Island men mycket storre an nar jag var dar.

Cafeét/Restaurangen precis pa strandbrynet ar sa snyggt fixat. Omgivningarna och stranden ar smartsamt vacker, vagorna perfekta men lite for mycket folk i vattnet saklart. Framforallt lite val duktig crowd pa drom-vanstern. Gjorde ett par tappra forsok att lagga mig djupast for att fa den dar vagen som ingen nansin slappte. Varje gang slutade det med att jag lag FOR djupt och fick en pa huvet jag inte lyckades dyka och spolades in... En battre taktik visade sig dagen efter vara att forsoka plocka rester av vanstern langre in om nagon hade dragit ur pa vagen eller som Johan P foredrog; kora en hoger som kallas Perruja Point (tror jag).

I vart fall spenderade vi som sagt tre dagar dar. Allt var perfekt i borjan forutom var surfing men den tog sig och vi blev battre. Vagen ar javligt snabb och brant med mycket tryck! Nagra ganger overgick min skrackblandade fortjusning till ren skrack! Nagra nerhallningar under vattnet som verkade som en evighet... Revet innanfor som man inte ville spolas upp pa. Bradan i bakhuvet samt fenan i smalbenet lyckades jag ocksa fa... ett likadant jack som jag fick pa The Farm i Australien tidigare i ar, i samma vinkel en centimeter under arret fran forra gangen. Johan P sparkade till revet nar han skulle upp till ytan och pajjade ankeln ocksa. Men han fick en hel del grymma ak pa sin sista surfdag i Costa sa han kan nog sitta och gotta sig pa planet hem!

MASTE dra och kaka nu, finns massa mer att skriva, aterkommer strax...

Powered by Blogger Weblog Trackback by HaloScan.com